söndag 3 januari 2010

Om att släpa sig..

..ut.

I några dagar har jag släpat mig och någon annan smått ovillig familjemedlem ut på promenad. Joo…om sanningen ska fram blev jag nog släpad av dig igår Susanna…men det var jag som fick promenaden att bli två timmar istället för en timme eftersom jag lockade med Gateau besök som delmål på vår väg.

Och det är just det där att släpa sig som jag funderar över…Hur kan förfallet gå så snabbt?? Ledigheten och stillasittandet har varat så kort tid. Det myckna ätandet med. Ändå känns det som om jag har tappat all ork till att röra på mig.

Med den allra högsta, bestämdaste och hårdaste rösten säger jag till mig själv.

-Nu ska jag ut och gå! –Varför då…måste bara…först det här..sen kanske. Svarar mitt inre då.

-Men jag tycker ju om att röra på mig, mår mycket bättre då säger jag med ännu högre och mer uppfodrande röst till mig själv.

Å till slut lyfter jag på mig och känner inte det minsta av att –det ska bli skönt. 

Jag är nog lat av naturen, förklädd så att till och med jag själv tror att jag gillar att sporta och röra på mig.

Vi har på jobbet förmånen att helt gratis gå och träna på vårt badhus där det finns sprillans nyfixade träningslokaler…men jag är så lat, så efter jobbet orkar jag inte gå dit för att det ligger åt fel håll!!

I december kom jag på den briljanta idén hur jag skulle kunna lura mig själv att gå på gym, förfallet hade så smått börjat redan tidigt denna månad. Nu i januari öppnar en sprillans ny träningslokal som jag passerar på min väg till och från jobbet.

Där skrev jag in mig, så dit ska jag gå ofta-ofta så snart dom slår upp dörrarna. Det är inte gratis precis så det vill till att jag går dit och får valuta för pengarna…

Att jag anmälde mig till midnattsloppet är också en sån där grej som jag gör för att jag vet att jag mår bäst av att röra på mig…men herregù så långt inne det sitter… När jag släpade mig runt på promenaden idag så fattade jag faktiskt inte hur jag tänker när jag tror att jag ska orka springa! …jag som inte orkat springa även när jag haft bättre kondis än nu…

Skulle sitta bra med en mentaltränare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar