tisdag 17 november 2009

Ur barnamun, liten som stor

Frukostgröt och god lingonsylt en stor filt och båda morgontidningarna skrev jag en helgmorgon…

Då får jag kul rader från en vän -Påminner mig om det Å (3½) sa häromdagen -Mamma, varför ska man ha en mamma när man är vuxen?

 Svar på den frågan klurade man på i familjen tills min äldsta dotter svarade på mina rader

-Mmmm, vad skönt! Skulle gärna vilja krypa ner hos dig! Får man säga så till sin mamma när man är över 30? Spelar roll!

Då svarar min vän apropå sitt barns undran och mitt barns rader att

-Jag tror vi har svaret här... :D

En mamma behövs alltid både för liten och stor.

2 kommentarer:

  1. Man blir aldrig för vuxen för att få krypa intill sin mamma :)

    Varma kramar

    SvaraRadera
  2. Dubbelörnen; Mmmm, helt rätt så :)

    SvaraRadera