torsdag 19 november 2009

Regntunga skyar

Jag gillar på något mysko sätt det här vädret…joo, jag blir väldigt glad när solen lyser och himlen är blå det är allra bäst. Men det här med småregn när det är rätt varmt ute, det känns okej. Luften blir så skön och syrerik.

Men ikväll när jag körde tur och retur till Arlanda så förbannade jag regnet medan jag höll hårt i ratten och skärpte ögonen så att jag skulle se de vita strecken på vägen. För det är svårt att hålla rätt kurs när regnet inte bara kommer uppifrån utan från alla håll. Också från förbi passerande bilar och lastbilar och billykteblänk i regnet som reflekterade tillbaks rakt in i mina ögon.

Om jag ska tänka positivt även om detta, så var det skönt att det inte var minusgrader för då hade allt detta regn blivit snö och hade det varit kaos i trafiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar