fredag 15 januari 2010

Otroligt..

….härligt!

Nu, om bara några timmar har min första arbetsvecka på fulltid gått.

Längre dagar, men jag trivs så bra så tiden går fort! Inskolningen av två riktiga sötnosar på 1½ år går som sort. Vår inskolnings variant där föräldrarna är med mellan 9 & 14 de första 3-4 dagarna är så bra. Vi hinner lära känna varandra både vuxna och barn. Och barnen provar på allt nytt med pappa eller mamma först. Igår kunde båda två vara på förskolan med mig den tiden medan föräldrar var hemma som backup om det skulle behövas. Det är roligt när det funkar!

I det härliga vädret åker de större barnen stjärtlapp så fort de kommer ut. Det är också en glädje att se glittret i barnens ögon när de kommit på hur de ska göra för att kunna åka och hålla sig kvar samtidigt.

Jag är som en sombie på kvällarna här hemma, har inte riktigt lyckas vända dygnet efter ledigheten och det är nog bäst att jag gör det pronto. Det är hemskt att knappt komma ur sängen på morgonen när klockan ringer…

Ja, det här var lite osorterade ord såhär på morgonkulan.

Ha en riktigt bra dag!

Å ikväll blir det fredagsmys med Julie :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar