onsdag 3 februari 2010

Om att få ihop det…

…i vardagen alltså.

Vad skriver man om när man jobbar hela dagarna och livet fylls på med annat än just bloggskrivandet? Ja det är en riktigt aktuell fråga som jag inte har något svar på.

Jag älskar att skriva! Det är något som jag inte vill vara utan. Men nu blir mitt skrivande istället jobbskriv, dokumentation av det som barnen gör på förskolan, utvecklingssamtalsplaner, planeringar och mötesanteckningar med mera, med mera…sen har orden tagit slut

Kanske att det om några veckor har blivit så att tiden har rätat ut sig för mig och att fler ord kommit till mig (0: för det vill jag så gärna att de ska ha gjort. Men nu….näe tyärr.

Det påminner mig om när jag var 4-5 år och var hos en dagmamma som hade massor av barn, minst fem, sex stycken! Jag var ju själv en liten sladdis och hade endast storebröder då, så jag förstod faktiskt inte riktigt hur hon dagmamman, visste att alla barnen var hennes.

Vi barn lekte intensivt hela dagarna och det var en hel massa lekprat. Och jag minns att jag plötsligt sa till ett av barnen att jag inte ville prata nått mer den dagen för jag skulle spara pratet tills jag kom hem till mamma och pappa. Så att det skulle finnas något kvar då…

Nästa tanke var –Men hur kan mamma och pappa som är så  gamla ha något prat kvar?

Hur det kom sig att jag trodde att det kunde ta slut? Jaa, barns tankar är magiska men pratet har ju räckt så här långt, så fler ord att skriva ned kommer nog till mig också bara jag ger mig till tåls.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Mina tanketrådar är inte så "connectade" ikväll, men jag förstår vad du menar! Å ju längre tiden går, och man inte skriver, så känner man tyngden inför sig själv... åteminstone gör jag det!

    Men du ska ju inte ha huvudet fullt av skriv nu!! Du ska ju ha öken där... typ!!

    Varm kram... och alldeles extra hjärtevarmt inför morgondagen. Önskar dig en riktigt riktigt fin Alla hjärtans dag, min vän.

    SvaraRadera
  2. *Lerstort* jaa Elisabeth, det är "typ" öken där uppe just nu...innan resan å allt. Hur ska det bli när vi väl är där då? Typ bara sand?

    Hjärtekramar i massor till dig just idag ...typ ;).

    SvaraRadera