fredag 5 februari 2010

Finfrämmande

Vårt lilla söta barnbarn är på besök.

Hon tog ut lite komptid från sin förskola idag för att vara med morfar och bara vara. Dom två har njutit ute i solen idag.

Hon är en liten bestämd dam som lägger sig raklång på golvet om det inte blir som hon vill. När jag kom från jobbet idag och såklart ville krama om lillhjärtat, så rynkade hon ihop sina ögonbryn och tittade på mig med en blick som uttryckte –Och vem är du??  –Känner vi två varandra??

Jag blir full i skratt! Tänk att bara vara strax över året och ha en så stark integritet. Det är bra!

Just nu sitter hon och ser en fransk barnfilm. Hon lever sig in i filmen ett ögonblick, sen vill hon titta i en bok. Det som slår mig då är att vårt lilla barnbarn redan nu kan något som vi inte kan…franska! Det är stort!

2 kommentarer:

  1. "VEM tror du att du är som är på jobbet när jag hälsar på".. ;) Skön stil hon har! Viktigt med integritet och små tjejer som bara lallar med och ler blir det inget av! :)

    Hoppas ni har en skön helg! Kram!

    SvaraRadera
  2. Jaa vem tror JAG att jag är? Visst är det viktigt med integritet! Lilltjejen har integritet och vet precis vad hon vill det är då ett som är säkert :). Helgen har varit fin!

    Hoppas att din varit det med! Kram!
    Ewa

    SvaraRadera