torsdag 10 december 2009

Julgott!

Nu är det dags att skriva en lista på saker som skall inhandlas till årets julbrunch för familjen. Dock utan gottor i år. För när vi har ätit färdigt ska vi vidare och dricka glögg och äta godsaker hos min bror med familj.

I år är det bara jobb i mitt huvud, på ett positivt sätt. Så jag har knappt förstått att det är dags för julklapps inköp…och det kan ju straffa sig. Jag är inget fan av att vara i varuhus när det är proppfullt…å så lär det ju bli nu…Men eftersom jag är fan av julklappar och den här tiden på året så behöver ingen i familjen oroa sig ;).

Något som verkar lysa med sin frånvaro denna jul här i mina trakter är snö, så några tomtespår lär barnen inte få se…tyvärr. 

2 kommentarer:

  1. Å vad trevligt det lät med julbrunch!!!!!1 Det gillade jag! kanske skulle införas som ny tradition...?
    Kul att du gillar julinköp. Själv tycker jag ofta det är lite stressigt, Får se hur det blir iår.
    Hur var Lisa-konserten???????
    kram!

    SvaraRadera
  2. Saltis; Ja, det är riktigt mysigt och jag kan rekommendera det som tradition. Bara plocka fram favoriter och sånt som passar till en frukost/lunch. Angående julklappsinköp så är det kanske enkelt för mig som har vuxna barn...? Jag gör en lista på förslagsköp och redan gjorda inköp, sen följer jag den. Det går inte att fundera när jag står mitt i julruschen. Om Lisa konserten kan du läsa tillägget som jag har gjort i förra inlägget.
    Kram och njut av helgen!

    SvaraRadera