söndag 6 december 2009

Teaterkväll

Andra ljuset skall snart tändas och vi har en lugn och stillsam förmiddag här hemma hos oss. Se hela bilden

Ikväll ska jag och maken på stadsteatern och se herr Puntila & hans dräng Matti. Anledningen är att jag är väldigt självisk….maken fick biljetterna i födelsedagspresent! För att jag längtat efter att se den här pjäsen i massor av år. Mmmm så kan det bli ibland…

Jag såg pjäsen för minst 25 år sedan på en teater i någon söderförort som jag inte kommer ihåg namnet på. Men pjäsen har jag aldrig glömt och lovat mig själv att jag bara måste se den igen. Den var helt fantastiskt rolig!

Nu kan det ju vara så att den här inte alls är lika bra…och att jag 25 år senare absolut inte uppskattar samma pjäs som då…men med Dan Ekborg som Puntila kan det inte bli annat än en bra och mustig föreställning.

Jag får väl återkomma med en liten recension 

Senare….Teatern var inställd! Jättetrist!

Teatern skulle börja klockan 19.00. När vi kom dit så stod det några personer från teatern vid ingången och frågade om vi skulle på Puntila & Matti och de sa  att den var inställd på grund av sjukdom.

5 kommentarer:

  1. Monica; Mmm, Tack!
    Ewa

    SvaraRadera
  2. Varför var den inställd och hur fick ni reda på det? Kram, c

    SvaraRadera
  3. Men så trist... och så typiskt! Nu är det länge sedan jag var på teater, men det är ju nästan som en "bal på slottet" att sitta nedsjunken i en teaterfåtölj, och bara få njuta av det som sker framför en.
    Hoppas att ni ändå får möjlighet att se den... det mesta av BB brukar ju vara bra, om än ofta lite tragikomiskt, om jag minns rätt?

    Varm kram.. alltid, min vän!

    SvaraRadera
  4. C; Ja, som du ser nu i texten så var någon i ensamblen sjuk så det blev ingen föreställning och vi fick reda på det när vi förväntansfullt kom till teatern...väldigt snopet.

    Elisabeth; Ja, det är rätt länge sen jag också var på teater, därför var det här extra kul på många olika sätt. Vi får kanske möjlighet att se den i vår hoppas vi. Ja, den här pjäsen av BB är som jag minns den just tragikomisk och det var det som var det roliga...

    SvaraRadera