lördag 14 november 2009

Nästan högvinst!

Vaknade tidigt, tidigt som vanligt på lördagsmornar numera. Hämtar morgontidningarna och placerar mig skönt med filt och kuddar och börjar läsa. Det är rätt skönt ändå trots att det alltid känns som om det vore skönare att kunna sova länge.

Jag och maken har med åren helt bytt helgmorgonrutiner med varandra, sent omsider kommer han ner…gör sin espresso och börjar också att läsa..

-Vad kallt det är muttrar han…och slänger sen ett öga på elementet som är närmast. Va, det är trasigt!!

-Det kan dom väl inte vara säger jag trots att jag nu både känner och ser att det är kallt, dom är ju från i vintras och nästan nya!  Och vi har ju inte haft på dom förrän nu…

Maken bara tittar på mig utan att kommentera…den blicken säger mer än tusen ord ska jag säga.

Det tre elementen i vardagsrummet och de två i matsalen är iskalla alla fem. Till saken hör att i torsdags beställde maken nya element till sovrummen + 1 till vår nyfixade gästtoalett. Det kostade må-ånga tusenlappar…

Han går ut i garaget och fixar och donar med proppar och grejer, inget händer.

-Fa-an dom är trasiga gormar han. Och jag ser att han för sin inre syn börjar se ytterligare tusenlappar strömma ur plånboken…för element måste man ju ha när det är vinter påväg…

Typ en halvtimme senare så är alla element igång igen. Något litet fel var det…och maken går från moll till dur på mindre än en liten minut.

Så himla perfekt det är när man kan fixa extrapengar så här på lördagsmorgonen. Undrar vad vi ska göra för dom? 

2 kommentarer:

  1. Ibland räcker det med att bara sitta still o vänta in pengarna :D

    SvaraRadera
  2. Dubbelörnen; Ja, visst är det så :D

    SvaraRadera