lördag 28 november 2009

Åh vilken lunch sen!

I dag var det då dags för oss i familjen att bli hembjudna till sonens nya lägenhet. Han delar den med två vänner, en kille och tjej som är tillsammans.

Vi ha med oss gardiner som ska upp och en spotlightramp som ska borras  så att den kommer där den ska vara.

Sonen ska fixa lunch till oss alla….vad ska det bli?

Bild0120

Han står och fixar och greja en smarrig pesto, rostar pistagenötter, finhackar basilika…… Och voilá strax är den färska pastan färdig och vi får den allra godaste pastan med nygjord pesto, parmaskinka och smarrigs oliver. Så vackert upplagt.

Till detta var sitt glas Champagne!!

Vi är stumma lite, tårrögda och njuter av att vara tillsammans.

Systrarna ler & ler och säger att han sätter ribban högt inför den dagen det är deras tur.

Grégory frågar mellan tuggorna om han har gjort den här rätten förut?

Nopp! Jag googlade och fick upp den här rätten som lät god.

Å lilla söta Julie bara strålar och mumsar på oliver i morfars knä.

8 kommentarer:

  1. mycket champange för er denna veckan ;) vilken lyx *härligt*
    Jag mår bra , lite öm fortf ;)

    SvaraRadera
  2. Monica; Så skönt att du mår bra!
    Jaa visst har det blivit mycket champagne för oss i veckan :), men det gör livet bra mycket roligare *L*.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det var verkligen en minnesvärd lunch som F fixade! Jag har redan börjat att botanisera bland våra recept inför vår middagsbjudning i januari...eller ska jag vara lite modern och Googla också? Inbjudan kommer i december ;-)

    SvaraRadera
  4. Du anonyme som ej skrivit ditt namn, men det är väl C kan jag tänka mig ;)...
    Så roligt med en inbjudan! Det ser vi fram emot :D.
    Kramar
    mamma

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt! Maten låter supergod! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Emmama; Ja, den var så god jag skulle gärna ta en repris :).
    Kram

    SvaraRadera
  7. Åh vilken son sen!! Kan du skicka hit honom?? Champagnelunch... jag blir så imponerad av din son så... ja, jag vet inte vad! Helt fantastisk kille!!
    Min son skulle nog aldrig i världshistorien komma på att bjuda sin mamma på dylikt gott!

    Varm kram... och stor applåd för sonen!!

    SvaraRadera
  8. Elisabeth; Han kommer i paket till jul ;)!
    Berömmet värmer mitt modershjärta och jag är stolt och glad att han bjöd oss på denna supermåltid. Han har alltid älskat när vi här hemma gör något extra gott till helgen och njutit av det och mer varit en som har tittat på..kanske fixat en god sallad. Men de sista åren har vi märkt av att när han har stått där och kollat in vad vi har gjort så har han inte varit passiv utan lärt sig och uppskattat vårt intresse. Det är nog det vi får skörda nu :D till vår glädje.

    Hjärtekramar till Dig!

    SvaraRadera